17 Nisan 2012 Salı

iki

Etrafımızda gördüğümüz insan yapımı her şeyin arkasında yüzlerce yılın el emeği ve göz nuru var. Örneğin radyomuzun ses açma kapama tuşu geliştirilene kadar ne ceremeler çekildi. Ses teknolojileri, tuş sistemleri, müzik seti, hoparlör gibi bir sürü şey icat edildi. Fikrin bulunması, denemeler, revizyonlar, üretimler, geliştirmeler, araştırmalar... Hepsi sadece ben radyomun sesini açıp kapayabileyim diye. İnternetten yemek sipariş edebiliyorsam eğer, bunun sebebi elektrik, bilgisayar, internet, yemek sipariş sitesi gibi türlü unsurların bulunarak üretilmiş olması. Bütün bu insanlar ben yemek siparişi verebileyim diye gecelerini gündüzlerine katarak çalışmışlar. Sıradan bir gün boyunca kullandığım cihazları, servisleri, yolları, taşıtları falan düşündükçe ortaya şu çıkıyor. Bütün insanlık benim için çalışmış. İnsanlık binlerce yıldır ben rahat edeyim diye çalışıyor.

Öncelikle teşekkür ederim. Allah razı olsun. Lakin şunu da eklemek isterim. Binlerce yıldan bahsediyorsak eğer, şu yaşadığım şekil büyük bir hayal kırıklığı. Hala dolmuş gibi ilkel bir taşıta binmek zorundayım. Dolmuş ne amk? Hala işe gidiyorum. Hala para falan kazanmak zorundayım. Neden hala para diye bir şey var? Niye evimde bir yemek jeneratörü yok? Neden hala fosil yaktıları kullanıyoruz? Nasıl olur da bu kadar salaklık hala mevcut olabilir? 

Bence bu kadar zamandır çalışıyorsanız para, siyaset, politika, ekonomi, suç gibi olguların hepsi geçmişteki kara lekeler olarak tarihe karışmalıydı. Tüm insanlar beslenme, barınma, ısınma, su, aydınlanma, eğitim gibi ihtiyaçlarına çalışmadan ulaşabilmeliydi. Bütün bu kaynaklar insanlara para gibi bir aracı olmadan sağlanmış olmalıydı. Salam bedava olsa kim evine yiyebileceğinin on katı kadar salam alır? Kim dolaplarını salamla doldurur? Ama bedava para dağıtsanız, herkes donuna sığdırmak zorunda kalana kadar alacaktır. Çünkü paraya bağımlıyız. Hep birlikte para kazanmak için sürekli olarak çalışıyoruz. Patron, işçi, beyazlı, mavili fark etmiyor. Hepimizin eminim ki çalışmak yerine yapmak isteyeceği başka şeyler, gitmek isteyeceği başka yerler vardır. Ben mesela bu yaz tatile 1 hafta gidebileceğim. Bütün sene içerisinde en güzel bir haftam olacak muhtemelen. Çok mutlu olacam, bitmesin isteyeceğim. Keşke bütün hayatımı böyle geçirebilseydim diye yakınacağım. Lakin 1 hafta sonra para kazanmak zorunda olduğum için geri döneceğim İstanbul'a. Çünkü ay sonu geldiğinde banka hesabımdaki artılar ve eksilerin birbirini götürmesi lazım. Yoksa Allah muhafaza evime gelip çaydanlığımı, koltuğumu falan götürebilirler.

Size puanım iki. 

7 yorum:

Adsız dedi ki...

ow yeah man benim puanım sana 9 kanka

Satsuma dedi ki...

Az biraz cesaret. Hepsi bu.

seyda dedi ki...

çok sevindim tekrar yazmana

Adsız dedi ki...

birinin buna kafa yormuş olması bile umut verici, belki dünya hala kurtarılabilir...

Adsız dedi ki...

globellesen dunyanın endeplozmık retıkulumları ve kaptıles .. Neyse kısaca dicem sudur ki s.ktir et

Unknown dedi ki...

kadın giyim,elbise, abiye,kıyafet,
tunik,tesettür giyim,bayan giyim,etek,
elbise,moda,marka,trend,
viskon,vizon,şifon elbise,şifon tunik,
kreasyon,kayra,fuşya,ekru,
türban,günlük elbise,çocuk giyim,sexi iç giyim,
sexi çamaşır,fantezi,fantezi iç çamaşır,

Adsız dedi ki...

ingiltereye kapitülasyonların verilmesi