4 Mart 2010 Perşembe

Etkiler ve Tepkilerim

Görsel ve işitsel dış uyarıcılara karşı çok açık bir insanım. İçinde bulunduğum ortamın estetik değerleri, izlediğim bir film veyahut dinlediğim bir şarkı ruh halimi çok etkiliyor.

Karanlık filmler izlediğim zaman ertesi gün daha içe kapanık ve sessiz oluyorum. Bağımsız film izlediğim zaman içim daralıyor. Aşk filmi izleyemiyorum. Korku ve gerilim filmlerinden sonra kendimi canlı hissediyorum. Türk filmi izlediğim zaman hiç bir şey olmuyor. Türk filminden kastım bu son zamanlarda çekilenler. Eskilerden bahsetmiyorum. Kemal Sunal filmlerinin ayrı bir yeri var, baya bildiğin gülüyorum, insanları güldüresim geliyor. Normal Show tv, kanal d falan izlediğim zaman, ruhum ölüyor. Sürünüyorum, bunalıma giriyorum. Flash TV ve Samanyolu TV izliyorum hep. Özellikle Flash TV'nin büyük takipçisiyim. Oradaki ibret öykülerinde hiç bir suç cezasız kalmıyor. Herkes ektiğini biçiyor. Oradaki tartışma programlarında kavgaları formata yedirmiyorlar, gizlemiyorlar. Samimiyetle çıkartıyorlar ve kavga ettiriyorlar. Bütün yeteneksizsiniz'i izleyip, arada bir çıkan rezillikleri beklemiyorum. Flash TV açıyorum, direkt rezilliğimi izliyorum, rahatlıyorum. Bu arada, yeteneksizsiniz'de yetenekli diye çıkarılanlar da genelde sikspor. Gerçekten de yeteneksiziz. Böyleyiz. Müzik yapamayız, film çekemeyiz, olduramayız. Üzgünüm.

Benzer şekilde gidip güzel bir yerde yemek yiyince, hani böyle iç dekorasyon kasılmış mekanlarda takılınca, üzerime bir rahatlık geliyor. Patsos'ta ekmek arası patates yiyince de bir rahatlama geliyor ama rengi farklı. O daha ziyade "çok da skimdeydi" tarzı bir rahatlama. Özet olarak bulunduğum ortam da, görerek etkilendiğim önemli bir element. Tabi paylaştığım mekandaki insanlar da önemli. Hepsinin bende bıraktığı ruh hali başka.

Şarkılarda da durum farklı değil. Rock dedin mi eskilere gitmeler, rap dedin mi bir agresiflik ve alayınıza gider havası. Arabesk dinlediğim zaman çok mutlu oluyorum ama aldığım ilk kötü haberde yıkılıyorum. Reggae dinlediğim zaman bildiğin mutlu oluyorum anasını satayım. Her şey güzel diyorum ya. Hep dinliyorum zaten. Hepimiz kardeşiz.

Duyduklarım ile ilgili ufak bir yorum eklemek istiyorum. Hepimiz müzik dinleyen insanız. Bir türlü şey dinliyorum ben de her gün. Bu sabah dinlediğim yabancı uyruklu şarkılarda neyin hoşuma gittiğine dair bir içe dönük analiz ettim işime ulaşmaya çalışırken. Yani her şeyi bir kenara koydum, kulağa hitap eden bir fonetik buldum. Lisan çıkışlı bir ahenk, kelimelerin müzik türüyle güzel uyması. Bu uyum meselesi ile ilgili yalnızca aksan boyutunda bir örnek vermek isterim. Bazı dillerin doğası, bazı diğer dillerin doğasına uyuyor. Bazılarınınki uymuyor. Aksan uyumundan ve kulağa hoş gelmesinden bahsediyorum dostlar.

Bakınız bu olmuş. Jamaican English



Yukarıdaki grooveshark widget açılmaz ise, nahanda buraya tıklayarak şarkıyı dinleyebilirsiniz.

Welcome to Jamrock, camp whe' da' thugs dem camp at
Two pounds a weed inna van back
It inna your hand bag, your knapsack, it inna your back pack
The smell a give yah girlfriend contact
Some boy noy notice, dem only come around like tourist
On the beach with a few club sodas
Bedtime stories, and pose like dem name Chuck Norris
And don't know the real hardcore
Cause Sandals a no 'back-to', da thugs Dem wi do whe' dem got to
And won't think twice to shot you
Don't make dem spot you, unless you carry guns a lot too
A bare tuff thing come at you

When Trenchtown man stop laugh and block-off traffic
Then them wheel and pop off and dem start clap it
With the pin file dung and it a beat drop it
Police come inna jeep and them cant stop it
Some say them a playboy, a playboy rabbit
Funnyman a get dropped like a bad habit
So nobody pose tuff if you don't have it
Rastafari stands alone!

[Chorus]
Welcome to Jamrock, Welcome to Jamrock
Out in the streets, they call it murder!

[Verse 2]
Welcome to Jamdown, poor people a dead at random
Political violence, can't done! Pure ghost and phantom, the youth
Dem get blind by stardom
Now the Kings Of Kings a call
Old man to Pickney, so wave unno hand if you with me
To see the sufferation sicken me
Them suit no fit me, to win election dem trick we
Den dem don't do nuttin at all

Come on let's face it, a ghetto education's basic
A most a the youths them waste it
And when dem waste it, dat's when dem take da guns and replace it
Then them don't stand a chance at all
And dat's why a nuff little youth have up some fat matic
With the extra magazine inna them back pocket
And a bleach a night time inna some black jacket
All who not lock glocks, dem a lock rocket
Then will full you up a current like a short circuit
Dem a run a roadblock which part thr cops block it
And from now till a mornin not stop clock it
If the run outta rounds a brought back ratchet

[Chorus]
Welcome to Jamrock (Southside, Northside)
Welcome to Jamrock (East Coast, West Coast, huh, yo)
Welcome to Jamrock (Conwell, Middlesex and Surrey) Hey!
Welcome to Jamrock
Out in the streets, they call it murder!!!

[Outro]
Jamaica Jamaica! Jamaica Jamaica! Now!
Jamaica Jamaica! Yo! Jamaica Jamaica!
Welcome to Jamrock, Welcome to Jamrock

-

Bakınız bu olmamış. Turkish English:

6 yorum:

Beyaz Büyü dedi ki...

Tam yazıya yorum yapıcam videoyuda izleyeyim dedim aklımdakiler içimdekiler dışımdakiler hepsi birden gitti..
Oldu mu şimdi bu ? Bazı şeyleride zorlamamak lazım..

indis lúinwë dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Elif dedi ki...

Herkes başkaları kadar iyi bir yabancı dil eğitimi alma imkanına sahip olamamış olabilir. Artı, futbolcular yıllarca burada yaşayıp tek kelime Türkçe konuşmaya tenezzül etmezken ve sorulara çat pat İngilizceyle cevap verirken bu kızın da mükemmel bir İngilizceyle konuşmasının şart olduğunu düşünmüyorum. Zaten başka bir dili süper bir gramer ve aksanla konuşamayan birini görünce utanan ve kendini ezen tek millet de biziz sanırım.

mehmet kara dedi ki...

fazla kasmamak lazım,,, hatun komik...:))

Erim dedi ki...

ben de reggae çok dinlerim. culture - good times parçasını şiddetle tavsitye ederim süper

o. dedi ki...

"Özet olarak bulunduğum ortam da, görerek etkilendiğim önemli bir element."

element?